wtorek, 21 marca 2017

Jak dobrze znasz Suomi? #5

Zawsze byłam niesamowicie ciekawa co tak naprawdę wiedzą o mnie moi czytelnicy. Jakie mają mniemanie o mojej osobie poprzez pryzmat oblicza, które pokazuje na blogu. Z tą myślą właśnie powstał pomysł na taką małą zabawę w tego, kto wie o mnie najwięcej. Ułożyłam piętnaście pytań na temat moich preferencji czytelniczych i wysłałam je do kilku blogerów, którzy z ogromną chęcią zgodzili się wziąć udział. No i sam koniec najbardziej wygadany uczestnik, czyli Kornelia ze Słownika Sztuki! :)

1. Jaka jest moja ulubiona książka?

Trudno mi wymienić jakikolwiek tytuł. Pierwsze co przychodzi mi na myśl to - KRYMINAŁ albo HORROR. Wiem, że na blogu można poczytać także o książkach fantastycznych. Nie trudno zauważyć, że te trzy gatunki powieści są chyba najbardziej widoczne. I wcale się nie dziwię - bo to w sumie jeden z najciekawszych tematów, na których oparta może być fabuła książki. Jedyny tytuł, który obecnie przychodzi do mi do głowy to Martwa Strefa Stephena Kinga, ponieważ wspomniałaś o nim w podsumowaniu 2015 roku. Teraz, no cóż, czytelnik zmienny jest! Może przeczytałaś już lepszą książkę?

ŻLE!
Rzeczywiście przeczytałam już lepszą, choć Martwa Strefa to wciąż jedna z moich ulubionych książek, ale nie ulubiona. :)

2. Jaka jest moja ulubiona polska pisarka?

Strzelam: Pani Marta Kisiel - widziałam recenzje jej książki i miała 10/10. Nasuwa mi się także Katarzyna Bonda, ale to może tylko mój wymysł. Tak, na pewno się mylę. Przepraszam :')

DOBRZE!
Kisiel się zgadza, a Katarzyny Bondy jeszcze nie czytałam, więc na pewno się mylisz. ;) 

3. Na punkcie jakiej pisarki miałam obsesje w te wakacje?

Będzie powtóreczka z pytania drugiego - Pani Marta Kisiel i jej Dożywocie. Swoją drogą - bardzo zachęciło mnie to do przeczytania tej książki. Widziałam, że bardzo chciałaś przeczytać inne książki autorki. I ja chcę teraz je przeczytać!

ŻLE!
Niestety Dożywocie to jeszcze 2015 rok, a w te wakacje nie mogłam rozstać się z książkami Tess Gerritsen. :)

4. Dlaczego lubię czytać nie tylko Amerykanów?

Lubisz czytać nie tylko Amerykanów, bo polskie książki są równie dobre, a nawet lepsze. Ponadto pewnie lubisz wspierać polskich autorów (ja osobiście kocham to robić) i po prostu - utwory z naszego kraju po prostu mają to coś, czego nie ma żadna inna zagraniczna książka. I język takiej powieści jest bardziej barwny, zróżnicowany. Tłumaczenia nie mają "tego czegoś".

ŻLE!
Nie chodzi tylko i wyłącznie o polskich autorów!

5. Jaka jest moja ulubiona ekranizacja książki?

Filmy z serii Harry Potter i Opowieści z Narnii. Wiem, że bardzo je lubisz i z tego co wiem są to ekranizacje bardzo wierne swoim oryginałom za co osobiście cenię wszelkie adaptacje.

DOBRZE!

6. Ile książek mniej więcej książek udaje mi się przeczytać w miesiącu?

Od 5-8. Bardzo dobry wynik. Ja te staram się czytać, ale niestety większość tych książek to lektury szkolne... Jest ich za dużo. :(

DOBRZE!

7. Kto jest moim pisarskim autorytetem?

Stephen King. Chyba twój najulubieńszy autor. Myślę, że on powinien być autorytetem dla każdego, kto pisze cokolwiek. Napisał tyle książek, a każda jest dobra. Jak to się dzieje - nie mam pojęcia. To po prostu talent, który chyba nigdy się nie wyczerpie.

DOBRZE!


8. Na jaką premierę czekam aktualnie najbardziej?

Trudno powiedzieć, ale może wydanie trylogii Kinga Pan Mercedes/Znalezione nie kradzione/Koniec warty? Z tego co wiem to ta ostatnia pozycja nie została jeszcze wydana w Polsce. Ponadto to wydanie z pewnością jest gratką dla fana Kinga i myślę, że bardzo będziesz chciała je zdobyć.

ŻLE!
Szczerze powiedziawszy to nie miałam pojęcia, że mają zamiar je wydać ;)

9. Dlaczego Jace jest idealny?

BO TO JACE. Jest mądry, przystojny, wysoki, tajemniczy, wojowniczy. Ma chyba wszystkie cechy, które powinien mieć książkowy facet i tyle.

DOBRZE!

10. Co ile dni dodaje posta?

Mniej więcej 10 na miesiąc, czyli co 3-4 dni. Ta matematyka. Bardzo regularnie, podoba mi się ta systematyczność, zwłaszcza, kiedy ja w ogóle jej nie posiadam. Dobrze mieć wzór do naśladowania.

DOBRZE!
Matematyka to królowa nauk!

11. Co najczęściej pije przy czytaniu?

Herbatę. Też lubię, ale wolę kawę. Polecam.

DOBRZE!

12. Jaka jest moja ulubiona lektura szkolna?

JEDNO PYTANIE, NA KTÓRE ODPOWIEDŹ ZNAM I JESTEM PEWNA, ŻE JEST PRAWIDŁOWA! Otóż ulubioną lekturą Ani jest Zbrodnia i Kara Fiodora Dostojewskiego. Skąd to wiem? Stało się tak, kiedy napisałam na blogu posta o Mistrzu i Małgorzacie, w którym po prostu rozpływałam się nad książką i jest ona wspaniała. Ania napisała, że ta jest dobra, ale jednak woli Zbrodnię i Karę. Chciałam z nią podyskutować o książce Bułhakowa, ale mnie zgasiła. :D

DOBRZE!
Przepraszam :D

13. Czego w moim czytelniczym życiu najbardziej brakuje?

Większej ilości książek? Kto nich nie marzy. Myślę, że też czasu. Książki, która wciągnęłaby i zachwyciłaby tak bardzo, że chciałoby się ją czytać w nieskończoność. Powieści niepowtarzalnych, których chyba wszyscy pragniemy.

DOBRZE!

14. Ile książek przeczytałam w zeszłym roku kalendarzowym?

Około 70! Gratuluję z całego serca. Bardzo chciałabym, żeby czytanie szło mi tak szybko i żebym cokolwiek z książki zapamiętała. Bardzo imponujące. :)

DOBRZE!
Dziękuję :)

15. Kto zazwyczaj jest moim ulubionym bohaterem w książce?

Ktoś inteligenty, nie dający sobie w kaszę dmuchać, obalający stereotyp marionetki losu lub samego autora. Z pewności ci, z którymi się utożsamiasz albo zgadzasz. Przebiegli, mądrzy i uważni.

DOBRZE!
No cóż, seryjni mordercy są inteligentni, nie dają sobie w kaszę dmuchać, nie są marionetkami losu, są przebiegli i uważni, więc mogę uznać ;)

Kornelia odpowiedziała prawidłowa na 11 pytań, czyli znalazła się w gronie stalkerów ;) A wam na ile pytań udałoby się odpowiedzieć? To już ostatni uczestnik, ale nie pora się żegnać, ponieważ trzeba jeszcze podsumować całą zabawę. ;)


PS. Ten post stanowi czystą rozrywkę i nie ma na celu dzielenia moich czytelników na grupy.
PS2. Odpowiedzi są aktualne na początek października 2016.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie komentarz, ponieważ bardzo mnie to motywuje do dalszego pisania o książkach. Pamiętaj jednak, że jest to miejsce na dyskusje na temat posta, a nie spam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...