piątek, 23 października 2015

TOP5: Ulubieni polscy booktube'rzy!


Mogę szczerze przyznać, że nie żałuję kolejnej próby wybicia się w książkowej blogosferze, bo wypadła nadzwyczaj korzystnie, a właściwie to nie spodziewałam się, że będzie aż tak dobrze. Leci już trzeci miesiąc, jak jestem z wami, więc blog coraz mocniej poszerza swoje horyzonty o coraz to nowe rodzaje postów, bo na razie boję się i nie mam zbytniego pomysłu na jakąś notkę z poradami, sytuacją typową dla książkoholika, czy dotyczącą w jakiś sposób rynku książki w Polsce, choć nie obiecuję, ze coś takiego w przyszłości się pojawi. Na razie spróbuję ze zestawieniami dotyczącymi różnych aspektów książkowych, a na pierwszy rzut pójdą właśnie ulubieni booktube'rzy, bo tutaj czuję się pewniej. Booktube'a oglądam dłużej niż piszę czy czytam o książkach i zauważyłam, że nie wszystkie są mi w stanie przypaść do gustu i chyba nie chodzi tutaj nawet o gust czytelniczy vloggera, a o jego głos. Nie jestem w stanie słuchać długo kogoś, kogo głos mnie drażni lub zbyt często przerywa tym naszym 'yyyy...', dlatego normalne, że raczej  nie będę go oglądać na dłuższą metę. Są jednak osoby, które w jakiś sposób zauroczyły mnie sposobem prowadzenia swojego kanału, tym jak mówią o książkach, ile wkładają w to pracy, pasji, serca, ale żeby się nie rozwodzić oto oni:

5.  Więcej Książków

Kanał Darii jest bardzo popularny, więc mam nadzieję, że większość z was ją zna. :) Strasznie miło mi się ją ogląda, ponieważ w ciekawy sposób opowiada o książkach, za które ja sama najchętniej bym sięgnęła przy czym jest bardzo energiczna i żywiołowa. Ostatnimi czasy również bardziej zaangażowała się w wypromowanie swojej działalności - powstała grupa dla jej widzów oraz kilka całkiem ciekawych akcji, a ja i wszystko, co związane z reklamą jesteśmy, jak królik z marchwią, więc bardzo do niej lgnę!



4.  BookReviews by Anita

Niezwykle polubiłam również niezastąpioną Anitkę, która zawsze jest pełna energii, uśmiechnięta i wygadana. Uwielbiam, kiedy włącza się jej słowotok na temat jakiejś książki, bo to może oznaczać tylko, że naprawdę ma sobie coś i warto ją przeczytać. Jedynym minusem, który właściwie nie jest minusem, bo ja sobie mogę narzekać, ale nic to nie zmieni, jest to, że nasze gusta się nie dograły - Anita czyta dużo klasyki, z którą ja nie jestem w stanie się dogadać. No i jeśli krytykuje to robi to w epicki sposób - rękawiczka rządzi!

3.  Abigail Jailette


Na kolejnym miejscu moja imienniczka i rówieśniczka, czyli Abi z bloga Wyznania Książkoholiczki, która postanowiła również na równi poprowadzić kanał o tej samej tematyce. Jest bardzo urocza, ma przyjemny do słuchania głos, choć często zdarza jej się przez cały filmik czy recenzje mówić o dokładnie tym samym tylko w zmienionej formie - takie mielenie jednego tematu - lub o każdej książce mówić tak samo. Słynie z ogromnych bookhauli, ale niestety nagrywa bardzo mało recenzji. :( Widać, że stara się być profesjonalistką w tym co robi.



2.  Book Please


Zaraz na drugim miejscu kanał, który zaczęłam oglądać jako pierwszy i moja sympatia do jego autorki nie słabnie. Yui podobnie, jak Abi, jest urocza i ma przyjemny głos, ale w przeciwieństwie do niej nie jest aż tak popularna. Bardzo nad tym ubolewam, ponieważ w fajny sposób prowadzi swój kanał. Oglądając ją mam wrażenie, jakby mówiła bezpośrednio do mnie, a nie do tłumu innych osób i bardzo liczy się ze zdaniem swoich widzów. Dużo opowiada o tym, co działo się w temacie książek między jednym, a drugim filmikiem - przy czym mocno chroni swoją prywatność - i w genialny sposób krytykuje.



1. TotallBookNerd7


Ze wszystkich wspomnianych kanałów ten jest najmłodszy, ale już zgarnął sobie moją sympatię z powodu dość nietypowej prowadzącej. Mam wrażenie, jakby Klaudia próbowała robić z siebie osobę okropnie nieogarniętą, ale przy tym jest strasznie uroczo zabawna. Dodatkowo podoba mi się ten jej luzacki sposób prowadzenia i to, że w każdym filmiku wystaje stały element, czyli kubek z herbatą, który tworzy wrażenie domowej atmosfery.






Oglądacie booktube'a? Macie jakiś swoje ulubione kanały? A może sami go prowadzicie? :)
Wszystkie zdjęcia pochodzą z kont vloggerów na przeróżnych mediach!

12 komentarzy:

  1. Czasami oglądam. Najczęściej TotallBookNerd7 i Anitę ;) Lubię też Więcej Książków, a reszty nie znałam.
    Świetna notka, brakuje mi tylko hiperłącza do przedstawionych przez Ciebie booktubów ;)
    Pozdrawiam,
    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam booktuberów! Znam czwórkę z Twojego zestawienia, bo nie widziałam nigdy filmiku Yui, chociaż nazwa kanału brzmi znajomo. JA dodałabym tu jeszcze Maję z To warto czytać (jestem Maja K.) i Karolinę z Caroline in the bookland :>
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądam Booktube i wszystkich podanych przez ciebie znam bardzo dobrze (w internecie, osobiście niestety nie) ^^
    Też uważam ze są oni najlepsi ze wszystkich :)
    zaczytanabella


    OdpowiedzUsuń
  4. Nie oglądam Booktube, dlatego żadnej wymienionej przez Ciebie osoby nie kojarzę.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja zwykle oglądam Book Reviews by Anita i Maja.K ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam! A najbardziej kocham Anitkę!

    OdpowiedzUsuń
  7. Oczywiście, że oglądam :)
    Znam wszystkie i lubię, ale tylko jedna z twoich wymienionych zalicza się do moich "ulubionych". A jest to Yui ♥ Skradła moje serce głównie przez to, że słucha kpopu i lubi Azję ♥
    A drugą moją ulubioną booktuberką jest Sylwia z Twierdza zbudowana z książek ♥
    I to właśnie tyle z moim ulubionych. W sumie jeszcze mogłabym dodać Anitkę i Olgę bo one też są genialne :)
    Pozdrawiam, Joy xx.

    http://przez-zycie-z-ksiazkami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Widzę, że muszę w końcy zabrać się za nadrabianie zaległości, i zacząć oglądać booktube'rów :D

    Blondie in Wonderland

    OdpowiedzUsuń
  9. Mało oglądam, rzadko spędzam czas na yt. Kojarzę tutaj tylko Abi. Z pewnością zajrzę na resztę, ale... Jakoś aktualnie mi się nie chce. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja oglądam jedynie Z kamerą wśród książek oraz okazjonalnie Abi :) Jakoś nie przepadam za wideorecenzjami.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja zaczęłam niedawno prowadzić :) i jak na razie, to bardzo podoba mi się to całe nagrywanie :). Szkoda, że nie ma tych naszych polskich booktuberów za wielu... Interakcje to najfajniejsza część youtube...

    https://www.youtube.com/channel/UCsVBEyU4xalQRyDqdb8Dbfg

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja osobiście najcześciej oglądam kanał Maja.K oraz totallbooknerd7 oraz sama zaczęłam nagrywać . Bardzo mi się to podoba i mam nadzieję, że ludzie do mnie przyjdą :D https://www.youtube.com/channel/UCYj-Ue8kq-QGAccX68-a36g

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie komentarz, ponieważ bardzo mnie to motywuje do dalszego pisania o książkach. Pamiętaj jednak, że jest to miejsce na dyskusje na temat posta, a nie spam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...